کد خبر: 122195422
تاریخ انتشار: جمعه 13 مرداد 1396
خانه » سایت های خبری » آرتنا » الفبای داستان درخط پایان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
به همت کتابخانه ی عطار نیشابوری برگزار شد

به گزارش چی 24 به نقل از آرتنا:

به گزارش سرویس هنرکودک «آرتنا»،درآخرین برنامه از سلسله کارگاه های قصه گویی که  به همت کتابخانه عطار نیشابوری برگزار شد؛ بنفشه رحمانی، مسئول این کتابخانه برای کودکان قصه گویی کرد.  
خلاصه ی داستان از این قرار است که:
گنجشك اشی مشی در سرمای زمستان، به دنبال دانه ای است. عاقبت یك دانه بادام پیدا می كند اما نمی تواند آن را بشكند. از این روی تصمیم می گیرد آن دانه ی سخت را  با دیگر دوستانش  عوض كند. ولی كبوتر، اردك، خروس و مرغ از گرفتن آن بادام سخت و عوض کردن با دانه ای دیگر اجتناب می کنند.سرانجام این کشمکش دوستانه؛ آن  دانه بادام روی زمین می افتد و لابه لای برف ها ناپدید می شود تا اینکه در سال های بعد آن دانه ی گمشده در دل زمین به شکل درخت بادام در آن جا سبز می شود.
گفتنی است؛ کودکان در این کارگاه همراه گوش دادن به داستان؛ مشارکت فعالانه داشته و با تصویرسازی ذهنی درپایان برنامه برداشت خود را در قالب نقاشی و ساخت کلاژ ترسیم کردند.
در انتهای این برنامه کتاب علمی و کودکانه دیگری با مضمون شکل چشم ها با عنوان" بیایید به چشم ها نگاه کنیم،
نوشته: سیمونا سی دری ترجمه :حسین فتاحی  برای کودکان خوانده شد  .این کتاب  سعی دارد  با تصاویری جذاب و متن های کوتاه و ساده، کودکان را با ساختار چشم موجودات مختلف بیشترآشنا کند.  
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های این مرکز می توانند به نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی؛ فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کرده یا با شماره تلفن:55718143 تماس بگیرند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین